musjakt...

hjärtattack =(

Hörde det rassla till vid källardörren och först kom musen sen kom Claas som en oljad blixt.
Å jag, jag höll på att dö typ.


Hämtade Thomas så han oxå fick vara delaktig medans jag gjorde tjejtjut och hoppade olustigt runt.
Dom är ju så kvicka.
Nästa investering; musfällor i källaren!!!!!!!!!!
Aldrig haft möss innan.
Stallet ok, hemma NOT OK =(
Pulshöjare dock....

Annars ännu en dag som jag inte gjort så mkt.
Det var ju kallt.
Snälla Mamma kom hit och passade busfrön så jag fick rida.
HÄRLIGT!
(men som Mamma sa; det är nog härligare inomhus..;))

Inte alls ridit så mkt i det sista det var varit lite pyssel, andra aktiviteter, kallt mm

Det är väl här jag borde skriva att jag tog fram min nyputsade dressyrsadel, och red fantastiska öppnor, tränade på att samla, gymnastiserade och lösgjorde honom genom välkomponerade övningar.

Sanningen:
Fram med hoppsadel smutsig som bara den med dom för små stigbyglarna (måste byta!!), borsta 2 hästar för Milli ville oxå med på tur, kratsa hovarna med hammaren (Isklompar), försöka tränsa medans jag instruerade mamma på tlf hur hon får på vår tv med våra 4 tv-dosor, ponnyn gick ut själv i förtur, hämta in ponnyn, ut på tur äntligen, Smirre marcherade med stora glada kliv och

det var alldeles underbart att få rida!!!! =)

Rida är som luft för mig tror jag =) Nödvändigt helt enkelt!

Travade och galoppade lite samt klättrade lite i skogen allt med Milli glatt vid sidan av.
Dom var väldigt positiva och glada. Gött.

Sen vägning med halvbra resultat - nu skärpning!!

Försökte sen ta tomte-kort på mina barn, som ålade runt och gjorde grimasher och gjorde allt annat än att "le fint mot mamma"..... ♥


Klockan är inte mkt men tar nu kvällen måste få sova innan huvudet trillar av.
Å imon ska jag städa....jag måste!

Sabina - den inre friden fyller mig (alvedon, herr Ober)


Kommentarer
Postat av: Sophie

Fiiiina barna!

2010-12-11 @ 22:51:29
URL: http://www.mammasoph.bogg.se
Postat av: Anonym

sv; japp, världens bästa tomte va de! =D

2010-12-12 @ 20:54:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0