På himlen finns en ny stjärna.....



Idag galopperade Sango iväg till dom evigt gröna ängarna...

Han har till och från varit halt nästan hela året tyvärr, blivit behandlad flera gånger och inte svarat på behandlingen.

Den Sango jag minns är en liten flygande köttbulle med glimt i ögat som glatt trippade fram på vägen ut till hagen. Idag var det inte samma häst...han gick sakta och det märktes att allt inte var som det skulle.

Han stod i hagen när jag kom, visslade på han och han spetsade öronen och kom och fick lite godis. Vi gick t stallet och jag borstade på honom och gav ännu mer äpplen, knäckebröd och äpplen.
Sen gick vi ut och grönt gräs en sista gång.


Sango kom till oss när han var 5 år, då var han fortfarande lite vinglig unghäst, med mkt gott självförtroende...och var rätt busig!!

Sen blev han en av mina bästa lektionshästar, fortfarande lite skumpig, kunde nypa en i rumpen, vi delade många kvällsmackor, hoppade alltid och stor favorit i hoppningen, rymde gärna ur hagen så vi byggde extra ingång "sango-fällan", har jagat honom xxxx antal meter i grannens trädgård i Sangos jakt på "det gröna gräset på andra sidan", sparkade gärna lite i väggen för att få maten snabbare,  lärde många att fatta galopp för första gången och vann KM i hopp för lekt.häst 2 år i rad.
Sango var verkligen en av mina absoluta favoriter!

Även om hade hade en färg "som mammas halltapet" - som en liten vän till mig sa ♥


Många tårar har trillat idag och jag kommer sakna honom mycket.
Men framför allt ska jag minnas alla goda stunder och vara tacksam för att han funnits hos just oss.

Idag har jag jobbat exakt 7,5 år på ridskolan.
1/4 av mitt liv.
Å många fler dagar blir det nog, förhoppningvis lite gladare än just idag.

Sabina - med för dagen lite röda ögon


Kommentarer
Postat av: Gro-Elin

Så fint skrevet, Sabina!



Himmelen trengte en stjerne til i dag! < 3

2010-10-04 @ 21:43:38
URL: http://www.groelin.blogg.no
Postat av: Ewa L

Usch, ingen rolig dag idag förstår jag :-( Tänker på dig och alla ridande på ERF som mist en kär vän idag. Många och lååånga kramar

2010-10-04 @ 23:14:25
Postat av: maria

Tänker på dig, Sabina <3 Tänker även på alla ridskoleelever som mist en fin kompis. Sango var en härlig häst!! Kram

2010-10-05 @ 08:35:07
Postat av: Sandra Västlund

Fint skrivet Sabina, det var inte utan ett torrt öga man läste det du skrivit. Kram.

2010-10-05 @ 09:51:50
Postat av: Emelie

Det var fint skrivet Sabina ! Uch, de ryser i mej när ja läser .. Han har det nog bättre nu då bland stjärnorna där han slipper ha ont iaf..

2010-10-05 @ 14:32:14
Postat av: Sabina

Jo han har det bättre nu...

Å känner jag han rätt så står han och äter gräs samtidigt som han smider nya hyss ;)

Man kan säkert busa där han är nu med!

2010-10-06 @ 16:01:01
Postat av: ThereseW

Ååååå, lillkillen. Va fint du skrivit vännen! Jag minns ju mest den där tiden när han var lite vinlig unghäst, när vi var i mellerud och tittade på honom. Även har jag nåt svagt minne av honom när han försökte betäcka teddy =) Men han var "en glad skit", det kommer jag verkligen ihåg.

Han har det gott nu däruppe!!!

2010-10-06 @ 21:29:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0