Soool strålande sooool =)

^Hej å hå
så var´e lördag igen =)

Då helgen är som bäst!

Igår var Padre Thomaso pappaledig och var sååå snäll så han fick sovmorgon!
Mest förhandlingsläge då det var lättare att åka o träna för Susan senare =)

Susan är lite lustig.
Jag var ju som vanligt lite sen.
För vi skulle ha möte Anna o jag, och inget fika utan möte som Anna sa ;)
Köpte tom Anna-kex!!
Alltså kom preeeecis i tid.

Skrittade från stallbacken å det blåste ju lite så Smirre kändes lite Smirrig =)
Men så blev vi alla 3 pratandes om lite olika metoder att träna mm (vi är eniga!!)
å Smirre somnade till...och blev anings seg. Typ MKT.

Sen började mitt pass.
Susan - Du kan korta tyglarna och komma fram i galopp ett varv på 4kanten
Jag - Ehh ok. (ibland lägger vi in glp tidigt i passet för att lösgöra mer)

ett varv senare...

Susan - Trav, sitt ner och rid en öppna på medellinjen
Jag - Hmmm suck (faen vad hon kör hårt idag, o Smirre var väldans stel....)

Susan - Volt vid X
Jag - Å herre gud (böjböj)

Susan - Å sen tar du en sluta upp till A
Jag - Men herre djävlar har hon dålig dag??

Susan - Nä nu får du nog skärpa dig och jobba lite hårdare!!!
Jag - ¤#%(&¤()%/¤&O%            
 Kan man få rida fram mer kanske??!!


Susan - Jaha jag tyckte du sa att du ridit fram ute
Jag - Nä jag sa att jag skrittade från stallbacken hit...

Tokigt värre!! Susan är briljant men hon hör lite dåligt =P
Nästa gång ska jag komma i tid och rida fram länge =)

Nu är det Clara-ridning på schemat.
Lilla Millie var vilat några dar så nu är det dax igen.
Å sen får det blir en tur på Smirre för mig.

Ha en bra dag!

Sabina - med en sovandes fot...(haltar friskt)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0