Torsdag = jobbdag =)

Idag ska jag börja jobba "på riktigt" - skoj!! =D
Hittills har jag bara varit vik eller gjort undan papper. Men nu så 4 lektioner varje vecka, kul som sagt.

Fått gjort en del här hemma, packat undan, stuvat om, städat mm. Hatar att ha sånt hängandes över mig så känns lite lättare när det är undangjort. Mkt kvar men toppen av berget borta =)
Idag får tom tvättmaskinen vilodag, sker inte alltför ofta...

Var nere på jobbet en sväng igår för att klippa ponnyn Olivia och efter det hamnade jag på kontoret och prata med Anna.
I 2 timmar, men det var 2 väldigt roliga timmar då tårarna rann medans magen krampade =D
Thomas undrade väl vart jag höll hus - men å andra sidan är han väl ganska van vid min tidsuppfattning ;)

Idag startade barnen dagen tidigt redan kl 06,00. Det är tidigt för oss.
Före kl 08,00 hade var mkt avklarat; hästarna utsläppta (dom låg o sov när jag kom...), barnen klädda, frukosten intagen och full fart på kidsen.
Vi är ju inte riktigt kända för att varken vara morgonpigga eller snabba =) Nya rutiner kanske?
Å andra sidan har jag banne mig stressat tidigare massvis så orkar inte ärligt talat ta barnen i samma tempo.

Fick en "festlig" kommentar häromdagen:
- Du och din syster är inte så lika.
Jag - Nehej det kanske vi inte är (många säger det, men alla kan ju få tycka olika)
- Nej hon är alltid så snygg och piffig
Jag - Å tack (kände mig ngt tillplattad ;)
(tycker om dig ändå Kat.S)
Jag orkar bara inte fixa t mig så väldigt mkt för att pallra mig t stallet!
Disney skiter i om jag har smink, bara han får mat =)

Ha en bra dag everybody!

Sabina - snart på stallbacken (YES)



Kommentarer
Postat av: Ewa L

Hoppas första dagen på jobb blev precis så underbar, fantastisk, kul och allt annat positivt som du ville ?!

2011-01-13 @ 21:49:26
Postat av: Sabina

ehh ...nej!

2011-01-13 @ 22:45:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0