Kl är 23,30 och eg sovdax....?

Men det värsta är att jag är så trött, att huvudet bara tänker på än det ena än det andra,
men sova nja inte än....=)

Borde för jag är eg rätt noga med att sova ordentligt eftersom jag inte orkar vardag utan bra sömn.
Men som den småbarnsmamma jag är fixar jag power-sova rätt bra ändå ;)
5-6 timmar i sträck räcker....
Sen full rulle igen =)

Jag kan dock hamna lite i "koma" under dagen men inget som kaffe, red bull eller koffintrablett inte fixar =P

Smirre blev visad i söndags, vet ej vad dom tyckte riktigt...
Svårt att säga, han uppförde sig dock som den gentleman han är!!
Ny visning t helgen samt evt ngn mer.
Känns som ha ett extra jobb, så börjar bli slitigt detta.
Dels tiden samt känslomässigt, man tycker ju om han mkt ♥
Men ingen panik i världen om han inte blir såld, men då sadlar vi om t hoppning har jag bestämt.
Även om jag får gå på valium..... (SKÄMT...)

Saknar min gamla kombo Erica....har tom börjat lyssna på Lasse-Stefans till tider, som på gamla dar ;)
Då känner man sig ensam =) Vi hade alltid såå kul, oavsett jobb, galna idéer eller midnattsritter...

Häromdagen undrade ngn hur mina hästar har det hemma, svar kommer här;

Bor i stallet;
Lilly
Millie
Smirre

Hage;
japp stora, ute mellan 8/9 -- 20/22, beroende på hur jag jobbar? Men dom är ute mkt. Kuperade fina hagar.

Mat;
 Hö tills nu, då jag börjar med hösilage.
 Smirre äter havre, betfor, miner. Tillägg linfrö!
Millie krossad korn, miner, knäckebröd...Halm som tilltugg.
Båda har vattenhink så jag har koll på hur mkt dom dricker.

Boxar;
Smirre ja i normalmått
Millie spilta (här har jag lite dåligt samvete men hon trivs och är ute så mkt.....)
Strö: råspån, bäst! Enkelt att mocka ett måste! Gillar inte kutter, alls.

Utr;
Smirre stubbensadel x 2, träns x 3 märke ingen aning? Spelar ,mig inte så stor roll men det ska se ok ut... Ett hopp, ett dressyr och en hackamore
Alltid benskydd såvida jag inte bara skrittar ut. Ländtäcke.
Millie olympic sadel och svart/rosa träns... (från Susan....)

Täcken;
Smirre klippt så alltid, har flera ifall det är blött ute. Även täcke inne.
Millie bara vid dåligt väder, hon trivs bäst utan =) Å just nu ser hon ut som en nallebjörn...

Motion;
Millie borde vara mer men beror på hur tiden finns. Clara vill ju gärna rida men blir ngn gång i veckan, mål att hon ska trimmas 3 ggr v....så hon blir ofta m mig o Smirre ut.
Smirre mål att få motion 5 ggr, men ngn dag kan gärna bytas mot long/tömkörning, har ridschema som jag oftast håller strikt! Viktigt att variera trän och ute o klättrar och cantrar en del.
All trim skrivs upp i kalender och snitträknas i slutet av månaden...

Ordning o reda;
jag försöker....men tycker det minst lika bra att trycka ner i stora lådan, och sortera en annan dag?
Så länge varken jag eller annan ser oordning så finns den inte ;)

 Så är det hemma hos oss,
stallchef?
Caspian....

Natta!
S


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0