Jag lever än och bloggen haltar... ;)

Livet rusar fram och jag har massor att göra
å ja - jag älskar att ha mkt att göra =)
Men nu är det rätt tufft faktiskt, men som jag brukar säga:
- Det kan bara bli bättre =P



Uppdatering i mitt liv i punktform:

Mitt lilla hus *snyft* är ju sålt och flytten har gått till Postgatan 2.
Lägenhet på 140 km2 med eget bankvalv
(som numera är Thomas gutterum/datarum o kallas PENTAGON!), annars en trevlig ljus lägenhet med högt t tak)
Mkt nära konsumparkeringen så jag kommer nog sluta slasa runt i fula trosorna IFALL ngn skulle titta in.
jag vill ju inte att ngn ska få hjärtattck i onödan... ;)


Min kära Syster bor överst på toppen, trevligt, fast det varade bara i 5 dagar...sen flyttade hon (ÅNEJ det vara inte pga oss) Tråkigt för det hade varit kul att bo under samma tak....
Just nu rätt ok ordning men mkt kvar ändå, packa upp lådor, sortera o STÄDA ur hus. Blä.

Tur att Mamma & Pappa & Svärföräldrarna hjälper oss så mkt med barnpassning, middagar, bära, skura, ja en himla massa.
TUSEN TUSEN TACK!!


Tänk varför sparar man såå mkt? Kan vara bra att ha?! För vem mig...? Jag är som en hamster.
- Hej, jag heter Sabina och är en samlare!!
Sunt - nej!!!!


Hästarna - är tre till antalet.

Å bör bantas ner till 2 st. Annars får jag hjärtattck,
det tar sin lilla tid, men det är ju såå roligt. Å jag älskar dem verkligen alla 3,
men jag har inte tiden och heller inte ekonomin.

Elwis sårskada var inte billig....och hästar kostar hela tiden. Mat, foder, skor och träning.

Smirre är nu fullt igång, och trimmas friskt. Lite mer muskler o styrka behövs. Prio 1

Elwis behöver mer kondis/muskler/jobba i form och då måste tag i träning på bana. Prio 2.

Millie. Underbara Ponny!! Några småturer då o då, ingen hast, men blir såå glad när det är hennes tur att komma ut, lilla hjärtat!! Behöver banta 5 kg päls... Prio 3.

Jag är rätt noga med översikt på dem, skriva upp träning å så. Under mars såg statestiken ut som så; Smirre 25 pass, Elwis 12 pass (skadad 15 dagar) och Millie 4 pass....

Jobb - har jag 2.
På ridskolan 60 % och 40 % i Norge på Solheim Gård.
På ridskolan vanligt ridlärar jobb =) Hästarna är bra om dagen och roliga elever. Mkt skoj! Skulle önska att jag hann med mer ideellt, men nej...tiden tar slut. Anna får dra tungt lass tyvärr =/ Dåligt samvete där.

I Norge häst/stalljobb samt ridning på unghästar i 4-7 års åldern, roligt att jobba med så fina hästar och mkt bra att få rida så mkt =)

Erkänner att jag inte alltid är så ridsugen när jag kommer hem om jag redan ridit 9 st på jobb även om de flesta gått korta pass, så jag är inte min kondis på topp ;)
Men där räddas jag av min-djävlar-anamma-gen (tack Mamma!!)
och min självdisiplin =)
Man kan, om man vill det tillräckligt mkt!!
 

Clara & Caspian
Busungarna mina,
fantastiska, underbara!
Å lite trotsiga ;)
Men har läst att man trotsar den man älskar mest...
FINT för nu vet jag att dom älskar mig lika som jag älskar dom ;)

Dom har tagit flytten bra, fast det blir ju omställning för dom med...tror dom saknar katterna och gräsmattan med studsmattan. Just det där att bara kunna gå rakt ut genom dörren och kunna vara ute.
Inte helt enkelt just nu....men stor springvänlig yta inomhus.

Å Thomas,
bästa, snällaste, snyggaste, roligaste
att han står ut med mig är ju värt en hedersmedalj?
Jag som aldrig kommer i tid, pratar för mkt i tlf, somnar när vi ser på film ihop,
tur jag haffade honom innan alla mina karaktärsdrag kom fram.
Tack älskling för att du försöker förstå mig o står ut =P

Om ni orkat läsa hela vägen hit så vet ni det mesta =)
Vi hörs säkert snart igen....

Sabbajna


Den här är såååå himla bra !!!! ahhahahahaha.



Kommentarer
Postat av: Ewa L

Jodå vännen.... jag läser, och jag har väntat på detta en längre tid. Kanske kan bero på att ditt dygn bara har 24 timmar och varje timme redan är uppbokad = inte tid för bloggande.

Sköt om er och lycka till med lägenhetsboende !

Kram

2012-04-08 @ 09:07:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0