Måndag-redan?

Helgen går fort tycker jag.

Fredagskvällen blev lagd åt hoppning på ridskolan!
Jag hade ju en knallidé om hopptävlingar på fredagar - gick strålande!
29 starter & 22 felfria rundor; lovande!
Många fina rundor och tävl tog inte alltför lång tid, bortplockade till 19,58.... Yes!

Lördagen jobbade Thomaso så det blev lugn eftermiddag men desto fartigare på em då
 jag hade tänkt mig en stilla tur på Smirre. Blev mer o mer pigg o vild....
Vart tog den bruna lugna 9åringen vägen? Har jag bytt till mig en galen nybliven 4åring?? Galen-panna!!
Han var väldigt glad i varje fall.
 Jag oxå.
När jag insåg att min reaktionsförmåga och knäslut är lika bra som på -90-talet ;)


Å allra käraste syster fyllde hela 25 år!!!
Lite konstigt då jag känner mig som 26 år och det skiljer 6 år på oss?
Men matematik har heller aldig varit min starka sida =)



Söndagen bestod av följande ridning, sälja barnvagn, vägning, klippa ponnys.

Ridningen började segt så jag trodde han hade lite träningsvärk (vilket gladde mig lite...).
Han stog emot och travade inte på. Jag fattade galopp BOOM-BOOM och den galna 4åringen kom fram.
 Tur att man utvecklat sin anatomin till hjulbenhet då det är lättare att pricka hästen på nervägen i luften........
Finalen var då han var på helspänn och det kom en löshund, gick ok! Men när tanten skulle fånga sin lösa hund så
KLAPPADE hon händerna!!!??
Nytt persnonligt höjdrekord noterat.
Jag är numera glad i livet - härligt!! =D


Tvillingbarnvagnen är såld. Bra för platsen och den blev inte så mkt använd, men det svider lite i miig. Jag är olustigt nog väldigt fäst vid egendelar. Suck.
Jag dock rikare nu.

Vägningen -1,5.
Jag är på gång nu, bara resten kvar =)
Åt en semla, fick snudd på ångest?

Klippte Emmas ponnys som var håriga. Rasmus fick väldigt fluffiga ben kontra sin kropp...
Borde klippa Smirre oxå men har inte haft tid än.
Han överlever säkert januari ut som hårig oxå - min förväxta ponny.

Idag har jag egen klippning på schemat, luggen är rejält lång...
Överväger spara ut den eller klippa den, eller låt Ida bestämma. Inte så noga, drar ju ändå på mig mössa.
Men kan ju vara roligt att se snygg ut när den åker av =)

Ha en najs måndag!
Sabina - mamma till två busfrön

- Vad hon kallas hemma hos oss?

Pippi Rumpstrump - hahahahahha!!! =D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0