What a week..... *pust*

Ja vart ska jag börja?
Veckan har bara 7 dagar men denna har känns ooooändlig!

Mitt huvud kliade friskt i början - jo men visst hade jag lyckats få några små snyltare i hårbotten.
PANIKEN var STOR...guuud så äckligt =/
Nu är dom utrotade!!!!!

Lillebror fick feber - över >39 grader i flera dagar, stackars liten!! Tror inte det är tänder heller, men börjar bli lite snorig nu ist.
Han vaknade på natterna flera gånger och var lessen, en natt höll han på och grät i 2 timmar...vill inte sova själv men i vår säng far han runt som en tromb.
Ingen sover, man halvslumrar små stunder och är stendöd på morgonen.
Clara klarade sig fint undan, som tur är! Mammas lilla solstråle!

Smirre har haft "lite problem" i det sista med sin.... hmmm ....."tisseman".
Han har haft en odör samt stampat lite med bakbenen så ringde ut veterinären för rejäl vårstädning.
Not fresh att at all. Eller billigt....
Men det blev rent så nu ska det väl bli bättre.
Ska smörjas 2 ggr dagen, inte alls lätt?

 
Tränat Smirre under veckan,
 gått hyfsat OK. Hoppträningen idag gick BRA =)
Hoppade bana idag på 1-1,10 m. Vi kan om vi vill =P
(motto; var inte sämre än Anna ;)

Clara har varit härligt 3års trotsig tycker jag ;)
Om man säger till henne får man till svar;
- Jag grônner på min Pappa jag! *med tårar*
eller;
- Mamma jag vill bara kosa med dig! *fjäsk + att hon vet hur en slipsten ska dras...*

Storstädat på höloftet;
Ut m gammalt bôs och det som tyvärr inte var att fodra m.
Eldade lite (väl) friskt idag,
har mkt kvar men får bli en annan dag så det inte fläktar ute....
Har beställt nytt hö som kommit till ridskolan,
200 kg balar.


Undrar hur dom ska komma upp på loftet?
Det var väldigt grönt och fint =)
Mina hästar äter bara hö på kvällen nu dom ratar det dom får i hagen.
Är nog godare att noppa små strån ute.

Veckan som kommer innehålla:
sång m barnen, BVC m Caspian, bondgårdsbesök i Koppom, baxa hem hö, elda gräs?, rida o träna, springa??, hjälpa papps med veden, jobb, baka mm
och framför allt;

♥ ♥ CASPIAN FYLLER JU 1 ÅR ♥ ♥

så till helgen blir det kalas!
Pompa, ståt, paket och ballonger så klart!!

Redan ett år!







Haft mkt ont i huvudet under veckan, mer än brukligt.
Tänker mkt på hur saker och ting ska bli.
Eller lösas...


Sabina - stolt syster till Alexandra
www.gdotter.blogg.se

så det så!!

 


Kommentarer
Postat av: Alexandra

naaw! :) <3

2011-05-23 @ 08:47:37
URL: http://gdotter.blogg.se/
Postat av: Ewa L

Det är nog bra att din vecka bara har 7 dagar.... tänk va otroligt mycke mer du skulle hinna om den vore längre ?!?!?!

Ett litet tips..... det blåser (och det ganska rejält) ute = INTE ELDA!!!!!

Kram kram

2011-05-24 @ 09:20:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0